Kysymys 1185

En usko että Jeesus suuttuu, jos muistelee yksin hänen uhriaan syömällä palan leipää ja juomalla tilkan viiniä.

Vastaus:

Jos tarkoitus on jotenkin matkia ehtoollista, niin ei tuommoinen omatoiminen "huit hait hapeli"-toimitus ole minkään arvoinen. Se on päinvastoin vahingoksi. Ehtoollinen on tarkoitettu kaikille, koko seurakunnalle yhteisesti nautittavaksi. Ei yksikään, joka kilistelee viinilasia leivän kera, nauti ehtoollista. Muuten on oikein nauttia hyvästä ruuasta ja kiitollisena vastaanottaa se Herraltamme ja Hyväntekijältämme.