Kysymys 301
Miten rukoilevaiset suhtautuvat keinohedelmöitykseen? Omasta mielestäni keinohedelmöitys on väärin. Jos aviopari ei saa lapsia luonnollisella tavalla, niin eikö Jumala siis silloin ole tarkoittanut niin?
Vastaus:
Olen kanssasi samaa mieltä.
Joskus voidaan keinohedelmöityksen avulla auttaa avioparia saamaan lapsi, mutta silloin olisi käytettävä puolison omia sukusoluja.
(Keinohedelmöitys ei saisi johtaa "ylimääräisten" hedelmöitettyjen munasolujen varastoihin. Elämää kuuluu kunnioittaa - eikä pakastaa säilytettäväksi pakastearkkuun).