Kysymys 184
Kuulin tässä yhtenä päivänä kolme asiaa, jotka saivat minut murheelliseksi. Ensin kuulin Helsinkiläisestä Luther-kirkosta, josta on tehty yökerho ja täysin jumalattoman menon paikka. Sitten kuulin erään suomalaisen kaupungin päättäneen kieltää kaiken tunnustuksellisen opetuksen kouluissaan. Kolmanneksi kuulin, että rukoilevaisseuroissa oli tuomitsevin sanoin puhuttu Maata näkyvissä-festareista. Kyseessä on kuitenkin tilaisuus, jonka aikana tuhannet nuoret kuulevat sanoman Jeesuksesta -jotkut ehkä ensimmäisen (ja viimeisen) kerran elämässään. Eikö ole vaarallista, että uskovaiset liittyvät em. viranomaisten ja maallisen viihdeteollisuuden kanssa samaan joukkoon, joka ajaa Jumalan Sanaa vauhdilla pois ihmisten saatavilta? Eikö meidän pitäisi olla viimeisenä taistelemassa sellaista aikaa vastaan, jolloin ihmiset etsivät ravintoa eivätkä löydä sitä?
Aika on kaikin puolin paha. Ja se paha on sitten vielä meissä. Mitä nyt tähän sanoisi? Herra armahda!